15 Eylül 2008 Pazartesi

V For Vendetta



Daha önce seyretmiş ve bayılmıştık bu filme. Ama üzerinden çok zaman geçtiği için yazamamıştım burada. O zamanlar bir e-günlüğüm yoktu :)

Cumartesi günü Osi geldi bize. Krepli mantarlı tavuk yaptık ve onu afiyetle yedikten sonra Osi daha önce seyretmediği ve merak ettiği için biz de ikinci kez oturduk seyrettik bu filmi. Çok da iyi oldu. Kendisini yüz olarak göremesek de Hugo’ya, Natalie’ye ve bir kez daha Wachowski kardeşlere hayran kaldık.





İngiltere’de yıllardır süren ve insanların özgürlüğünü elinden alan bir yönetim şekli vardır. Gece dışarı çıkmak da yasaklardan biridir. Evey (Natalie Portman) bir gece yasaktan sonra dışarı çıkar ve yönetim adına çalışan işaretli adamlarca yakalanır. Tam o sırada maskeli kahramanımız V ortaya çıkar. Evey kendisine de zarar vereceğini düşünür bu damdan düşer gibi gelen maskeli adamın. Ama V, Evey’e zarar vemez ve ona önce kendisini tanıtarak planlarından bahseder ve bir binanın çatısına çıkartır.



Hatırla, 5 Kasım'ı hatırla
Barut ihanetini ve komplosunu
Hiçbir neden bilmiyorum ki gerektirsin
Barut komplosunun unutulmasını


Adalet’in simgesi olan heykeli havaya uçurduğunda herkes haberdar olur V’den. Daha sonra kapalı devre yapılan yayın kuruluşuna giderek bütün halka seslenir. Bu seslenişte V’nin tek bir isteği vardır. Guy Fawkes günü olarak bilinen 5 Kasım’ın unutulmaması. Bunun için halktan bir sonraki 5 Kasım’da Parlomento Binası’nda buluşmalarını ister. Böylece kendi başına başlattığı “diktatör rejime karşı gelmek” olgusu toplumsal hale gelecek ve özgürlüklerine kavuşacaklardır.





Bunun içinse tam 1 yıl gereklidir. Bu 1 yıl içindeyse V’nin kimliğini öğrenmeye başlarız yavaş yavaş. Evey’nin ürkeklikten cesurluğa geçişine tanık oluruz. İnsanların uyanışın ve bu uyanışla birlikte yönetimin baskısını görürüz.

Film bittikten sonra yönetmene, yazara, oyunculara hayran kalırız. Seyretmeyen var mı, kaldı mı bilmiyorum ama (daha önce seyredenler için bile) mutlaka seyredin diyeceğim.

Film 2005 yapımı aslında ama 2006’da seyirci karşısına çıkabildi. Senaryosunu Wachowski kardeşlerin yazdığı filmi James McTeigue yönetmiş ve IMDB’de 8,2 puan almış.



Güzeller güzeli Natalie Portman’dan daha önce My Blueberry Nights’ta bahsetmiştim. Ek olarak 2007’de Mr. Wagorium’s Wonder Emporium ve 2008’de The Other Boleyn Girl’de oynadı. Henüz iki filmi de seyredemedik.



Hugo Weaving’i ben ilk olarak bayıldığım 1999’da başlayan Matrix serisindeki Ajan Smith olarak tanıdım. Daha sonra en iyi kitap uyarlamalarından biri olduğunu düşündüğüm Yüzüklerin Efendisi’nde (Lord Of The Rings) Elf’lerin efendisi Elrond rolünde seyrettik H. Weaving’i.

9 yorum:

Vladimir dedi ki...

Bu filmi ilk izleyiste izleyememistim. TV karsisinda uyuyakalma anlarimdan birisine denk geldi cunku. sonra iki kez daha izledim yani filmi toplam ikibucuk kere izlemisin demek ki :)

ilginc bir filmdi, ben begenerek izlemistim. tekrar izleyebilecegim filmlerden hala.

gülçin dedi ki...

adam olacak çocuk ufaklığından belli olurmuş, natalie'nin o güzeller güzeli Leon'daki Mathilde karakteri unutulabilir mi?

bu arada V for Vendetta'nın grafik romanı da çok güzel, hem kağıdı hem çizgileri.

selamlar sevgiler.

uzun bacak dedi ki...

Ben de beğenmiştim V'yi. İlk başta bir karmaşa hakim oluyor filme sonra yavaş yavaş çözülüyor...

Demek krepli mantarlı tavuk? Biz de isteriz ;))

Adsız dedi ki...

İnsan üstüste The Dark Knight'ta Joker'i, daha sonra V'yi seyredince ve yaşadığımız dünyayı dikkate alınca bir yerleri patlatma arzusuyla doluyor :)

cakiltasi dedi ki...

ne güzel bir filmdi hakikat çınarım :) biz de arkadaşlarla dvd keyfi yaparak seyretmiştik. tekrar seyredesim geldi :)

cinar dedi ki...

@ Vladimir, ben filmlerde uyuyakaldığım zaman hem kendime kızıyorum, hem de çevremdekiler bana kızıyor :) Ben kendimi tek sanıyordum o yüzden. Hani hiç yapılmayan bir şey olduğundan bu kadar tepki alıyormuşum gibi. Seni okuyunca şaşırdım birden yahu :))
2,5 - 3,5 artık kaç olursa seyredilecek bir film gerçekten de :)

@ Gülçin çok haklısın. Leon'u da çok severiz zaten, hakikaten belliymiş yürüyeceği yol. Bahsettiğin roman da var elimizde. Ben okumadım ama çizimleri çok güzel haklısın yine :)

@ Uzun Bacak, gelin şekerim, yapariz tabi size de. Yarınki menü başka yalnız. Ama onlari da beğenirsiniz umarım :)

@ Bademim dün teyze de dedi ya, vallahi kesmek istediğimiz çok insan var ama :))

@ Hoşşşşgeldiiiiin Çakılım :) Seni tekrar aramizda görmek çok güzel. Yaradı sana şu Ankara. Beni de götürsene bir gün :)

Adsız dedi ki...

Kült filmlerim arasındadır Vendetta.Remember remember the fifth of November
Gunpowder, treason and plot.
I see no reason why gunpowder, treason
Should ever be forgot...

V for vendettaya tanıdığım müthiş sözler ayrıca filmin müthiş atmosferini ve izlediğim en iyi müzik kullanımını hiç unutmıyacağım.

7.oda dedi ki...

hemen ilk izlenecekler listeme alıyorum :)

cinar dedi ki...

@ Craft Woman hatırladığın sözlerin Türkçesini yazmıştım ben de. Çok etkileyiciydi bence de.

@ 7. Oda senin izlenimlerini de okumak için sabırsızlanıyorum :)