21 Kasım 2008 Cuma

Klass, 2007 (8,3)



Geçenlerde, bana Ben X'i hatırlatan bir film seyrettik. Geçenlerde dediğin tabi birkaç ay geçti üzerinden. Dolayısıyla satır satır anlatamayacağım. Hatırlamıyorum çünkü detayları :)



Joosep (Pärt Uusberg) utangaç, sessiz sakin bir çocuktur. Okulda çete kıvamındaki bir grup genç sürekli Joseph ile uğraşırlar. Başlarda bu çetenin elemanlarından biri olan Kaspar (Vallo Kirs) sonunda dayanamaz ve Joosep'e yardım etmese bile diğerlerinden ayrılır.

Zaman geçtikçe çete elemanları ve bütün sınıf Kaspar'a da cephe alır ve Kapsar Joosep'e daha yakın olmaya başlar. Artık o dövülmesin diye sınıfa ondan önce girip onu korumaya başlar. Okula gidiş gelişlerde yalnız kalmasın diye onunla birlikte gelip gitmeye başlar.



Yine de çete elemanlarının bu iki gence zulümleri devam eder. Kaspar'ın kız arkadaşı bile Kapsar artık Jooseph'in yanında diye onu terk eder.

Sonunda Joosep çileden çıkar. Kendisine ve Kaspar'a birer silah alır ve yola çıkar.

Giriş gelişme açısından Ben X'e gerçekten çok benziyordu. Bu filmin sonunda da "oh iyi yaptıla" dedirtecek bir son vardı. Şiddeti onaylamıyorum yanlış anlaşılmasın. Ama en son bahsettiğim Hard Candy'deki gibi bir bunalma durumu vardı bunda da. Hoş bu filmde eller kollar bağlı değildi ama neredeyse o halde olan iki genç çocuk vardı. 2 kişinin karşısında bütün bir sınıf olunca direnmek de zor oluyor haliyle. Konusu, işleyiş biçimi güzeldi güzel olmasına. Üstelik bunlar hayatın gerçekleri ama ben yine de bu tip şeyleri seyrederken inanılmaz derecede rahatsız oluyorum…

Film 2007 yapımı. Ilmar Raag yönetmiş. Oyuncuların ilk sinema deneyimleri olmasına rağmen çok başarılılardı bence. Film ayrıca Estonya'dan 2008 Oscar'ları için aday olmuştu en iyi yabancı film dalında. Aldığı bir sürü ödül de var. 13. Avrupa Film Festivali'nde Gümüş Kaz Ödülünü almış.

Hiç yorum yok: