19 Mayıs 2008 Pazartesi

Dönüş yolu

Ben döndüm! Ama ne dönüş :)

Eskişehir turumuz çok güzel geçti. Ama şu an resimler yanımda olmadığı için o yazıyı daha sonra yazacağım.

Üstünden şöyle bir geçeyim yine de. Cumartesi sabah 5 te yola çıktık otobüsle. İstanbul'dan da trene binerek gittik Eskişehir'e. Tren yolculuğu çok güzeldi.

Öğlen 2,5-3 gibi ulaştığımızda hava çok güzeldi. Önce misafirhaneye yerleştik sonra şöyle bir turladık Eskişehir'i. Akşam fasıla gittik bir güzel eğlendik.

Ertesi gün sabah kahvaltısında talihsiz serüvenler dizisini aratmayacak maceralarımız başladı. O gün ve akşam konusunda anlatacağım, önereceğim, şiddetle kaçmanızı tavsiye edeceğim yerler var. Bir dahaki yazımda..

Ertesi gün, yani Pazartesi günü dönüş için yola çıktık. Daha kısa zamanda evimizde olabilmek için Eskişehir'den direkt buraya gelen otobüse bindik. 45 kişilik otobüste 60 kişi falan geldik. 60 abartı değil. Daha fazlası da vardı aslında ama biri inip biri bindikçe zaman zaman azaldı sayı. Ama bir ara saydım ve de fotoğrafını çektim, ayakta tam 15 kişi vardı. Evet şehirlerarası bir otobüs ve evet ayakta yolcularla geldik. Koridor zaten dar, muavin bile içecek yiyecek ikram ederken yolculara çarpa çarpa geçer normalde. İşte bu 15 kişiyle üstüste geldik resmen.

Otobüse ilk bindiğimizde de vardı ayakta yolcular. 10-15 dakika sonra yoldan birini aldık. Numaralı bileti olan bu sonradan binen olduğu için haklı olarak yerinde oturanı kaldırdı ve kendi oturdu koltuğa. İki muavin tam önümüzde başladılar konuşmaya. Ailesi de bunu okuyor biliyor ya işte, yaptığına bak falan filan. Ben dayanamadım tabi ki. Okumasıyla ne alakası olduğunu sordum. Koridora yolcu almanın normal olup olmadığını sordum. Tabi ki normal değildi ve verecek cevapları yoktu buna. Yaşanan durumun kızın saygısızlığından değil kendilerinin yanlış davranışından kaynaklandığını söyledim. Tabi savunmaya çalıştılar kendilerini. Kadın çok yalvarmış da hastaymış ta. Sanırsınız ki olay bu şekilde tamamlanacak. Nerde?

Ayaktaki gencin ve tabure verilip koridora oturtulan kadının üstüne bir sonraki duraktan (sanki şehiriçi otobüsle yolculuk ediyoruz) 5 kişi daha bindi. Onlar inmeden bir 5 kişi daha bindi, bu arada yolculuk boyunca görmediğim, ama aralarda karşılaştığım yolcular oldu. Onlar da alt kattaki yedek şoför yatağında gelmişler!

Benim tepem attı sonunda. Muavinle tartışmaya başladım. Eşim bir yandan bana sakin ol diyor, bir yandan kendi sinirine hakim olmaya çalışıyor, bu arada bize destek olan bir Osi-Dakyüz çifti bir de ön tarafta bir genç var. 60 kişiden sadece 5'imiz durumdan rahatsızız! Olacak şey değil yani.

Bütün bunlar yaşanırken kadının biri yolcu indirmek için durduğumuz bir yerde fırlayıp çöpünü dışarı atınca bu sefer eşim de dayanamadı ve kadına kızdı. Kadın arka tarafta ayakta dikildiği yere geçince bizim arkamızdan söylenmiş. Biz duyamadığımız için cevabını veremedik ama kadın Osilere yakın olduğundan onlar duyup bizi savunmaya başladılar. Neyse uzatmayalım dedik.

Sonra inmek isteyenleri inecekleri yerde indiremediler. Çünkü muavin tuttuğu listeye bir kere bile bakmadı. Şoföre de haber vermedi. Zaten şoför kendi halinde takılan uçuk biriydi. Heralde söyleseydi de dinlemezdi. Yolcular tek tek burda ineceğim diye bağırmaya başladığında bizim parlak muavin orta kapıdaki cama vurdu. İletişim süperdi yani. Ama sesini duyuramayınca o şoföre bağırmaya başladı. Şoför nihayet duyunca ani frenlerle durdu. İçimiz dışımıza çıktı. Bu arada çocuklar istifra etmeye başladılar...

Sonuç itibariyle Düzce Güven'i yolculuklarınızda tercih etmenizi kesinlikle tavsiye etmem. Eskişehir'den maalesef günde tek sefer var, o da bu acentayla olduğu için mecburen onunla geldik ama bindiğimize de bin pişman olduk. Yolu uzatmayı ve eve daha geç ama sağlam şekilde gelmeyi tercih ederdik.

Dün o kadar yorgunluğun ve sinirin üstüne, ve de resmi tatil olduğu için şikayetlerimizi ilgili yerlere yapamadık. Bugün iş çıkışı ne gerekiyorsa yapacağız artık. Ceza kesildiğini görmeden içim rahat etmeyecek zaten...

uzun bacak dedi ki...

Hay Allah :( Sizi düşünemiyorum o ortamda... İstifradan bahsedince bile midem bulandı, siz ne yaptınız bilemiyorum :) Neyse sağ salim gelmişsiniz. Düzce Güven'e binmeyiz bir daha :) Eskişehir maceranı da en kısa zamanda bekliyoruz.

Öptüm.

Güneşli Günler dedi ki...

Çınarcım hoşgeldiniz, kötü geçmiş yolculuk ama umarım geziniz güzel geçmiştir. Ya bu küçük yerlerin ulaşım sorunları ne zaman çözülecek. Ben de ne zaman Bursa'ya memleketime gitsem köye gidene kadar bindiğim her araca sayıyorum. O kadar kötüler yani...

KOZA dedi ki...

:)))
tam bır macera olmus
bunlar canlı tavuk fılan da almışlardır merakla otobüse :))
bu tatilde bir ara bize de esti; Eskişehire gidelim diye ama vazgeçtik.Gezilen görülen yerleri senden öğrenelim rotayı ona göre çizelim çınarcım

Tabiat Ana dedi ki...

oldukca maceralı bir yolculuk olmuş
kazasız belasız gelmişsiniz ya napalım bunada sukur .Şikayet etmen konusunda bende sana katılıyorum.Atlamamk lazım böyle şeyleri.Maceralarını merakla beklıyorum canım.sevgiler..

cakiltasi dedi ki...

çınarım valla bizim bu halimiz şaka gibi. yani hele onca insan arasından durumdan şikayet eden bir sizlerin çıkması daha da felaket. ne yazık ki kimse ses çıkarmadıkça durumu normal görmeye ve başka ne olabilirkiye getirmeye çok açık şeyler bunlar. okurken kudurdum valla. insan hayatı bu! üstüste civciv taşımıyorlar ama nerde o bilinci taşıyan insanlar. şikayet edin çınarım sonuna kadar destekliyorum. netice alana kadar da pes etme sakın.
eskişehir maceralarınızı da bekliyorum. ben de trenle gittim ya bu sefer. gece treni olduğu için abuk saatlerde durdu orada. ondan hiç kafamı kaldıramadım.
öptüm çok.

Öykücü dedi ki...

:)ÇOK KOMİK AMA YAŞARKEN HİÇ DE KOMİK GELMEDİĞİNİ TAHMİN EDEBİLİYORUM.

Neyse evdesiniz artık.

Çok öptüm.

cinar dedi ki...

@ UB'm vallahi sorma. Badem çok daha hassastır bu konularda esasen, ama ben öyle bir sinirlendim ki O beni sakinleştirmekten kendi sinirini belirtemedi :)

@ Hoşbulduk Ahimsa'cığım. Evet biz de baya tecrübeliyiz aslında bu konuda. Beni üniversitede ailemden uzak geçirdiğim ilk yılda, gecenin 11'inde servis var diye yalan söyleyerek otogarda bırakan Üstün Erçelik'i hiç affetmem mesela... Ama nafile tabi. Hala aynı ilkellikteler.

@ Kozacığım vallahi aşağıdaki yatakta varmıştır kesin ha :) Ay keşke gelseydiniz siz de. Porsuk'a doğru bir çay içerdik, fasılda birlikte şarkılar söylerdik ne güzel olurdu :)

@ Tabiatım evet çok şükür sağsalim gelebildik! Ben emniyet dahil 3 yere elektronik posta gönderdim. Arkadaşlarım da aynı şekilde. Telefon görüşmesi de yapıldı. Ama sonuç alamayacağız belli. Çünkü aynı otobüste tanıdık biri daha vardı. Her ay gidip geliyormuş Eskişehir'e. Hep aynı şey yaşanıyor dedi. Bir seferinde 154'ü arayıp otobüsü durdurtmuş ve hemen ceza yazmışlar ama nasıl olduysa sonradan bu ceza da iptal olmuş!

@ Çakılım evet ya, ben de çok şaşırdım. Nerdeyse 60 kişiyiz ve sadece 5 kişi rahatsız. Ayakta dikilen de memnun, üstüste gelen de... Hayret yani! Senin Ankara maceralarını da bekliyorum cicim :)

@ Öykücüm trajikomik aslında. Hep cehaletten hep vurdumduymazlıktan aaaaah ah! :(

Benim Hayatim dedi ki...

Canım şaşırarak okudum yazdıklarını Allah iyi sabır vermiş sizlere. Böyle küçük firmaları tercih etmemek gerekli galiba. Gittiğin yerleri not alıyorum. Zevklerimiz çok benziyor. İlk fırsatta bende gitmek isterim. Trene hiç binmedim nasıl güvenli m? (Tinerci,kapkaç ...)

cinar dedi ki...

@ M.P.'cim seni burda görmek ne güzel ya :) Epeydir de yazmıyorsun, meraktayım billahi :)
Başka seçenek olmayınca mecbur kalınıyor işte maalesef. Zaten rekabet olmadığı için bu kadar kötüdür büyük ihtimalle.
Tren çok hoştu. Korkulacak bir yer değil. Tek başımıza da değildik gerçi ve çantalarımızı yanımızdak ayırmadık. Ama valizlerimiz, ceketlerimiz falan hep boş koltuklarımızda kaldı, bizden iki vagon uzakta :)

Adsız dedi ki...

düzce güven sen işini yaptığını zannediyorsun ama yanılıyorsun hep hata yapıyorsun senin sonın hayırlı değil şikayet edilmeyecek gibi değilsin adam gibi bir firma değilsin patavatsız ahlaksızsın rezervasyondan anlamıyorsun konuşmasını bilmiyorsun kaba şöför ve işini bilmeyen muavinlerin var istanbul megakente sefer yapmak yakışmıyor 2010 avrupa kültür başkentine sefer yapmayı hak etmiyorsun....