5 Mayıs 2008 Pazartesi

Billy Elliot



Koca bir "oha" çeker kendine. Tam 8 senedir seyredeceğim diye avutup durmuştur kendini. Sonunda düşüncesi yalan olmadan gerçekleşmiş ve Billy Elliot'u seyretmiştir..

Billy (Jamie Bell) babasının izinden gitmeye çalışan bir çocuktur. Okul çıkışları babasından ona kalan boks eldivenlerini alıp spor salonuna gider ve boks öğretmeniyle çalışır. Ama Billy boksta çok iyi değildir ve sürekli çalışması gerekir. Bir gün cezalı olarak tek başına çalışırken aynı salonu kullanan bale öğrencilerine gözü takılır. Mrs. Wilkinson (Julie Walters) eğitiminde ders alan öğrencilerden biri de Mrs. Wilkinson'ın kızı ve Billy'nin arkadaşı Debbie'dir (Nicola Blackwell).

Debbie Billy'i tek başına görünce gelip onlarla dans etmesini söyler. Billy dener önce. Yapamadığı yerlerde sıkılır ve bırakmak ister. Ama gönlünü vermiştir bir kere. Dans ettikçe kendini kaybeder, farklı bir dünyaya gider adeta. Mrs. Wilkinson da Billy'deki bu cevheri farkeder ve onun Bale Okulu seçmelerine katılması için destekler. Ama Billy daha yolun başındadır ve öğrenmesi gereken çok şey vardır. Parası olmasa da Mrs. Wilkinson ona ücretsiz ders vermeyi kabul eder.



Bu arada Billy'nin babası Jackie (Gary Lewis) oğlunun dans etmesine karşıdır. Ona göre bu kız işidir ve Billy'nin erkek gibi, yani kendisi ve kendi babası gibi, boks yapması gerekir. Jackie madende çalışmaktadır ama grev yüzünden işe gitmez bir süre. Parası da olmadığı için başta dansa gitmeyi yasaklar oğluna. Ama Billy gizli de olsa devam eder danslara.



O kadar kaptırır ki kendini, yolda sokakta her yerde dans etmeye başlar. Kendini engellemeye çalışsa da bunu başaramaz ve coşar her seferinde. Sonunda babası da hata ettiğini anlar ve oğluna destek olur. Gerekli para toplandığında okula gidip başvuruda bulunurlar.

Ve Billy çalışmalarının neticesini almıştır. Okula kabul edilir :)

Oldukça eğlenceli bir filmdi. O müziklerde herkesin dans edesi gelir zaten :) Bale diye geçiyor ama aslında yaptığı tam olarak bale değil. Çoğunlukla şu fantastik ayak hareketlerini yapıyor mesela. Ona ne deniyor bilmiyorum. Hani özel bir ayakkabı giyiliyor ve tutulan ritimle dans ediliyor. Ayakkabıların çıkardığı ritimle yani. Hatırlayamadım şimdi.

Sonuç olarak eğlenceli bir filmdi. Verdiği mesajlar da cabası.

Çocuklarınızı engellemeyin ve onları destekleyin.

Yeterince çalışırsanız her şeyi elde edebilirsiniz gibi :)

5 yorum:

Esra :) - kadincablog.blogspot.com dedi ki...

çınar'cım ben de izlediğimde çok beğenmiştim billy elliot'ı. insan gerçekten bir şeyi çok ister ve çabalarsa oluyor.

[ fiкяiмiи iиcє güℓü ] dedi ki...

Hayallerinin peşinden gidememiş bir nesil, şimdi de çocuklarının koşmasını engelliyor. 'Aman yavrum OKS'yi kazan, aman çocuum en fazla neti sen çıkart, evladım ÖSS ne olacak' diye diye çocukları yarış atına çevirdik hep bir elden. Yazık.:((

Çok güzel bir hikaye, yumuşak bir film. Tam benlik. Bayılmıştım.:)

Aşağıdakinin resimlerine bakarken bile ürperti bastı. Ödlekim ben ödlek.:))

cakiltasi dedi ki...

aaa çınarım bu filmi ben yıllar önce sinemada seyretmiştim. eski günlere götürdün birden beni.çok güzeldi hakikat. hele çocuklar süperlerdi.
hüngürdetmişti de ben.

cinar dedi ki...

@ Esra bazen inanıyorum ya, ama çok isteyip de elde edemediğim şeyler var. Gerçi sadece istemekle kaldım, yetersiz tabi :))

@ İnce Gülüm, çok haklısın. Şimdilerde hepten öyle oldu. Kimse hobisine eğilemiyor o yüzden. O hobisinde ilerde onun mesleği olabilecek kadar iyiyse bile..

Film şeker evet seyretmeni öneririm. Öbürü o kadar korkunç değil ya, korkma sen :)

@ Çakılım duygusal fasulyem benim :) Ben baya geciktim seyretmekte, ama iyki de gecikmişim bak, okuyanlara güzel bir anı hatırlatmış oldum hihoyt :)

Vladimir dedi ki...

Bu filmi 2002 yılından beri izlemek ister ister izleyemem. VCDlerin en arkasında bir yerde duran filmi alıp seyretmem artık farz oldu. Daha fazla erteleyemem. ertelememeliyim.