30 Nisan 2008 Çarşamba

Sobe : 3 Kadın

Sevgili Sessiz Balık sobeledi beni :) Konu kısaca 3 kadın. Ben de Sessiz Balık gibi şöyle bir turladım daha önce sobelenenleri. Okuduklarımdan çok da zevk aldım. Benim de hayranlık duydugum ama bir anda aklıma getiremediğim bir sürü isimle karşılaştım..

Kendim ne yazsam karar veremedim önce. Fikirlere ya da yeniliklere, mücadelelere öncülük eden kadınlar şüphesiz hepimizin kahramanı. Ben daha ziyade gördükçe beni mutlu eden, zarafetiyle, güzelliğiyle, kibarlığıyla ya da yaşama sevinciyle içimi aydınlatan 3 kadını yazacağım.

Bunlardan ilki (etkilenme sırasıyla değil, akla gelme sırasıyla) Filiz Akın. Eski Türk filmlerine zaten hastayım. Ama içinde Filiz Akın ve Ediz Hun - Kartal Tibet ikilisinden biri varsa değmeyin keyfime. O kibarlık, o güzellik hiç gitmedi Filiz Akın'dan. Televizyonlarda gördükçe hala içim açılıyor, çok seviyorum kadını, hayranım yani. Mesela bir Türkan Şoray'da ya da Hülya Koçyiğit'te eski filmlerindeki tadı bulamam şimdilerde, ama Filiz Akın başkadır benim için :)

İkinci olarak yaşantısını Funda Kalaycıoğlu'nun kaleminden öğrendiğim Nüveyre Menemencioğlu'nu yazacağım. Gerçek yaşam öyküsünü anlatan bu kitabı zaten mest olarak okumuştum. Sonuç olarak Nüveyre'den çok etkilendim. Okumanızı tavsiye ederim.

Üçüncü olarak Ayşe Kulin diyebilirim. İyi bir yazar olmak en büyük hayallerimden biriydi. Bunu başarmış olan Ayşe Kulin'i de kitaplarını da çok severim. Kendi ailesini anlattığı kitaplarıyla beni ailesindeki her kadına da hayran bırakmıştır ayrıca. Aylin, Aliye, Füreya hep onun satırlarıyla daha yakından tanıdığım ve yaşamlarına hayran olduğum kadınlardır.

Ve dördüncü olarak Judy Abbott diyeceğim (sobe 3 kadınla sınırlı biliyorum ama bunu yazmalıydım). Evet o bir çizgifilm kahramanı. Bütün o bilimkadınları, yenilikçi kadınları hiçe sayıp bir çizgifilm kahramanını mı yazdın demeyin. Diğerlerini her blogda okudum aşağı yukarı. Ben de hemfikirim ama aynı şeyleri yazmak istemedim. Üstelik Judy Abbott hayalkahramanı olsa da onu gerçek gibi çok severim. Hayat dolu, sürekli gülümseyen, çevresine pozitif enerji veren neşe dolu biri Judy. Daddy Long Legs'in (Uzunbacaklı Baba) şeker kahraman kızıdır Judy.
Ah şimdi eve gidip kalan bölümleri seyredesim geldi.

Bugünlerde maymun iştahlıyım zaten. Ne duysam seyretmek ne görsem okumak istiyorum. Ne derler, tatilim geldi :)

O zaman ben sobemi tamamlayayım hemen. Aşağı yukarı herkes yazdı sanırım bu konuda. Öyleyse henüz bu konuda yazmayan sevgili Banadair_Berrin'i, ve sevgili Tabiat'çığımı sobeliyorum..

6 yorum:

Tabiat Ana dedi ki...

efenim zevkle... bir sobem vardı taslağı aşağı yukarı hazır onu bitirip hemen bu güzel sobene cevap vereyim,çabuk olayım çabuk olayım;) çınarcım.Teşekkür ederim:)

uzun bacak dedi ki...

Nüveyre'yi merak ettim şimdi... Bir ara alırım o zaman senden :)) Bu zor bir sobeymiş. İsim söylemek zormuş. Karar veremiyor insan. Farklı açılardan birçok insan geliyor insanın aklına. Bu konuda sobelemediğin iyi olmuş çınarcım, sağol :))

Tabiat Ana dedi ki...

sevgili çınarcım
ailemizle tanış;)
"http://dogailehayat.blogspot.com/2007/12/mutlu-yillar.html"
umarım bende seni görebilme şansına nail olurum:)
sevgiler...

[ fiкяiмiи iиcє güℓü ] dedi ki...

Judy Abbot'u tanımıyorum ama hemen seyretmek istiyorum. Böyle çizgi film karakteri kaldı mı ki? Hepsi robot neyin olan, kavgacı dövüşçü tiplerle yer değiştirmemişler miydi? Bilgi rica ediyorum. Zaten sessiz sinema oynanacaksa, senin bloga girip ön hazırlık yapmayı düşünüyorum bundan sonra.:)

Sonrasında merak ettiğim husus da, hangi terlik, hangi kitabın arasına, hangi resimde koyulmuş? Yarım saattir bakıyorum göremedim. Yorgunluktan olabilir. Yol gösteriniz.:)

Sevgiyle...

cinar dedi ki...

@ Tabiatçım ne demek, sen yaz, ben de yüzümde kocaman bir gülümsemeyle okuyayım yazılarını :) Canım benim!

@ Uzunbacak'ım (of amma uzun isim takmışız sana :) ) Nüveyre'yi vereyim en kısa zamanda. Aslında bunda da sobeleyecektim ama iki sobe üstüste sıkılırsın belki diye düşünmüştüm.

@ Tabiatçım oho tanıştım bile :) çok da sevdim. Pofidik ailesi :)

@ İnce Gülüm, Daddy Long Legs diye bir çizgi film vardı benim zamanımda. Onun şeker kahramanıdır Judy. Hayata hep gülerek bakar. Bütün bölümlere sahibim şu an ve oturup baştan seyretmeye başladım. Görsen hatırlarsın sen de. Artık böyle karakterler yok maalesef.

Terlik meselesine gelince benim blogda değil o resim. Elektronik posta ile gelmişti bir seferinde. Bulursam yayınlarım bir ara :)

Sevgilerimle..

Adsız dedi ki...

Yazar cok tesekkurler...

Selamlar Melek