15 Nisan 2008 Salı

Bir Dilek Tut Benim İçin

Violet ve Elieen birlikte okuyan iki iyi arkadaştır. Elieen İrlanda'dan Violet'se İngiltere'den gelmiştir. Okul bitiminde herkes kendi ülkesine döner. Elieen Violet'e düzenli olarak mektuplar yazmakta ve hayatını paylaşmaya devam etmektedir. Violet'se eski yakınlığını göstermez ona. Belki de gösteremez.

Yıllar geçip de ikisi de çocuk sahibi olduklarında da durum değişmez. Ancak savaş zamanında Violet Elieen'a bir mektup yazarak kızı Elizabeth'i savaş bitene kadar yanına alıp alamayacağını sorar. Elieen Elizabeth'e seve seve evini açar. Kendi kızlarından Ashling Elizabeth ile akrandır. Elizabeth tek çocuktur, yeni evindeyse çok çocuklu bir aileyle karşılaşacaktır.

Yaşıtı Ashling ile çok iyi anlaşırlar. Sürekli hasta olan Donal, ailenin en büyük çocuğu Sean, en küçük çocuğu Niamh, ortancalardan Maureen ile arası çok sıkı fıkı olmasa da onlar da hayatının bir parçası olacaktır.

Elizabeth tam 5 sene kalır İrlanda'da. Yıllar geçip de geri dönmesi gerektiğinde aslında çok da istemez bunu. İrlanda'ya ve yeni ailesine çok alışmıştır. Üstelik bu aile kendi ailesinden çok da farklıdır. Bu candan insanları geride bırakmak istemese de annesinin yanına geri döner.

Bu sefer Elizabeth ve Ashling mektuplaşmaya başlayacaktır. Onlar Violet ve Elieen'dan çok daha iyi arkadaş olurlar birbirleri için. İkisi de birbirlerinin düğününe gidecek, başları sıkıştığında birbirlerinin yanında olacaktır.

İşler kötü gittiğinde ve Ashling de İrlanda'yı terketmek zorunda kaldığında gidebileceği tek insan Elizabeth olacaktır.

Klasik bir Maeve Binchy kitabı daha. Her kitabında aynı çizgide gidiyor Binchy. Şey gibi, hani eskilerin pembe dizi denilen Barbara Cartland kitapları gibi. Ben seviyorum. Kafamı dağıtıyor. Eğitici, öğretici kitaplardan olmasa da insanı küçük şeylerden mutlu olmaya itiyor bence.

Bu kitapla beraber bir kitap daha almıştım. Hatta "Aa böyle bir Binchy kitabı bilmiyordum ben" diyerek heyecanla üzerine atılmıştım o kitabın da. Geçenlerde kütüphanemizi düzeltirken salaklığımı farkettim. Maeve Binchy kitabı değilmiş meğer. Kitabın bir yerinde "yeni bir Maeve Binchy doğuyor" gibi bir cümle var. Ona kanmışım. Bu da bana ders oldu:

Bilmiyorsan ya da duymadıysan bu mutlaka duymamış olduğunu göstermez, bu işte başka bir hinlik ara :))

2 yorum:

SERAP dedi ki...

Maeve Binchy hiç okumadım.Bir kaç defa elim gitti ama nedense hep vazgeçtim.Ödünç verecek birisini bulursam okumayı deneyeceğim:)

cinar dedi ki...

Ben seviyorum onun kitaplarını ya. Mutlu ediyor beni. Deneyebilirisin bence. Dediğim gibi kargoyla ödünç yollayabilirm sana :)