18 Temmuz 2009 Cumartesi

Devrim Arabaları, 2008 (8,5)



Fazla bir şey anlatmak istemiyorum. Aslında hepimizin bildiği bir hikaye. Herkesin, halkın bile imkansız gibi baktığı bir şey için biraraya gelen Türk mühendislerinin ellerinden gelen tüm gayreti göstererek imkansızı başarmaları ama ufak bir unutkanlık yüzünden gerçekleşen bu başarının gözardı edilmesi ve bu defterin kapanması dersem heralde yaşanılan heyecan ve sonrasındaki hüzün ufak da olsa yüzünüze çarpar. Lütfen seyredin bu filmi. Seyredin ve gerçekleri görün.













Ben çok beğendim. Hatta çok hırslandım. Her zaman olacak böylesi insanlar. Sizi yıldırmaya çalışacak, her başarınızı gölgelemeye çalışacak ve hatta başarılı olmamanız için elinden geleni arkasına koymayacak hainler olacak. Ama yılmayacağız yine de, vazgeçmeyeceğiz. Öyle değil mi?

2008 yılında Tolga Örnek yönetmenliğinde çekilen filmde rol alanları yazmadan geçmek istemiyorum (alfabetik sıraya göre yazılmıştır):

Ahmet İlker Okumuş (erdoğan)
Ali Düşenkalkar (Hayati)
Altan Gördüm (Recep)
Halit Ergenç (Uğur)
Haluk Bilginer (Necip, yaşlılık)
Onur Ünsal (Necip, gençlik)
Sait Genay (Cemal Gürsel)
Seçil Mutlu (Nilüfer)
Selçuk Yöntem (Latif)
Serhat Tutumluer (İsmet)
Taner Birsel (Gündüz)
Uğur Polat (Sami)
Vahide Gördüm (Suna)

6 yorum:

aysema dedi ki...

İzlemiştim, birkaç kez daha izleyebilirim. Hırslandıkça hırslanmak gerekir Sevgili Çınar. Uyuştuk, uyuşturulduk,uyutulduk, uyutulmaya devam ediliyoruz.

Kabuslara uyanmayız umarım...

Sevgilerimle...

Namlu dedi ki...

Her yurttaşın izlemesi gereken bir film. Yapanlara helal olsun. Filmi izlerken ülke adına birçok şey yapasınız geliyor. Tekrar tekrar izlenilmeli. Tekrar tekrar bu sahneler yaşanmalıdır.

Yaşamın kıyısında dedi ki...

Harika kadrolu ve harika konulu bu filmi çok istedim bir türlü kısmet olmadı. İyi ki hatırlattın ilk fırsatta seyredeyim.
Ellerine gözlerine sağlık.

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

bende alayımm.
merak ettim.
uzun zaman oldu seyretmeyeli film...
sevgiler..
HAYRLI KANDİLLER..

cinar dedi ki...

@ Aysema, bilinçlenmemiz için bir şeyler yapılıyor en azından. Böyle filmlerin, belgesellerin ve söyleşilerin herkese ulaşabilmesini çok isterim ben de.
Sevgiler.

@ Namlu, evet ülkem adına her şeyi yapabilirim hissiyle doluyor insan.

@ Yaşamın Kıyısında, beğeneceğinize eminim ben. İyi seyirler şimdiden :)

@ Bir Dut Masalı, size de iyi seyirler öyleyse ve iyi kandiller.

beenmaya dedi ki...

geçen gün bir programda filmin çekim aşamalarını, kamera arkası görüntülerini, yönetmen ve oyuncularla yapılan röportajları gösterdiler. ve bende hala seyretmediğim için kendi kendime kızarak izledim...