25 Mart 2008 Salı

Kelime Oyunları : Hazırlık

( resim burdan alınmadır)

Gözlerini açtığında etrafındaki kimseyi tanıyamadı. Az önce bulunduğu yerdeki herkesi tanıyordu ve bilerek gitmişti oraya. Şimdi kafası biraz karışmıştı. Bu ilk seferiydi çünkü. Neyin ne olduğunu anlamak için zamana ihtiyacı vardı.


15 dakika sonra kendine gelebildiğinde yavaş yavaş hatırlamaya başladı. Hazırlıklara 1 gün öncesinden başlamışlardı. Göreceği insanları, işledikleri suçları, resimleri tek tek göstermişlerdi ona. Bu işte yalnız değildi.


Odanın iki duvarına dizili 6 yatak vardı. Altısının başında da görevliler dikilmiş serumları kontrol ediyorlardı. Kendisi gibi yeni yeni ayılmaya başlayan Simon'u görünce biraz rahatladı. Onunla diğerlerinden önce konuşması ve her şeyi açıklığa kavuşturması gerekiyordu. Simon'la gözgöze gelmeye çalıştı. Ürkek bakışlarını diğerlerinden saklamaya çalışarak gözlerini buluşturdular. Simon birden hatırlamıştı. Yapılacak tek şey vardı. Geri gitmek.


Zamanları çok azdı. Eğer biri anlarsa çok geç olacak ve bir daha geri dönemeyeceklerdi. Simon titremeye başladı. Onca hazırlık bir yalandı demek. Bu biz tezgah diye düşündü. Neyse ki Dan de anlamıştı bunun tezgah olduğunu. Şimdi birlikte olmalı ve kendilerini bu durumdan kurtarmalılardı. Dan'e kısa bir bakış daha attı ve tekrar titredi. Bu sefer diğer yatakların başındaki görevliler de Simon'un başına gelip toplandılar. Neyi olduğunu sorduklarında Simon'un cevabı hazırdı : "Görev yarım kaldı" dedi sessizce. "Acilen dönmeliyiz." Önce şüpheyle baktılar ona. Ama Dan de aynı tepkileri verince biraz yumuşadılar. Yapılacakları, gerekli süreyi, gerekli malzemeleri, her şeyi tamı tamına ayarlamışlardı. Görevin şaşmaması lazımdı ama iki adam birden aynı şeyi söylüyorsa bunda doğruluk payı olmalıydı. Simon ve Dan en iyi adamlarıydı ve onlara güvenmek zorundalardı. Seruma tekrar enjeksiyon yaptılar ve iki adamı da geri gönderdiler.


Önce Dan açtı gözlerini. Eski bildik yere ulaşmıştı. Çevresinde onlarca ürkek bakış vardı. Ondan korkuyorlardı ve odanın dört bir köşesine sinmişlerdi. Sonra Simon açtı gözlerini. O da aynı manzarayla karşılaşıp geri dönebildiklerini görünce gülümsedi önce. Dan'a baktı ve bir şey söylemeden yürümeye başladı. Kapıya yakın köşedeki kıza yakşaltı önce. Kızın yüzü gözü kir içindeydi. Günlerdir su yüzü görmemişti bu insanlar. İlk karşılaştıklarında Dan ve Simon'un amacı bu insanları öldürmekti. Ona göre programlanmışlardı adeta. Ama şimdi gerçekleri biliyorlardı ve sırf onları kurtarabilmek için kendilerini tehlikeye atmış ve geri dönmüşlerdi işte. Ömürlerinin sonuna kadar burda kalmak zorunda kalsalar bile bu insanlara yardım edeceklerdi. Yıllardır gün yüzü görmeyen bu körpe vücutları güneşe taşıyacaklardı.


Ürkek yüzler Dan ve Simon'a yaklaşmaya başladı. Sanki anlamışlardı geri dönüşlerinin nedenini. Yaklaştıkça ürkeklikleri de kayboldu. Yeni bir ümit doğmuştu onlar için..

15 yorum:

Vladimir dedi ki...

Çok enteresan bir başlangıç. Devamı olacak mı? bekliyoruz.

cinar dedi ki...

Aha, aynı anda yazmışız :) Sen bu satıları yazarken ben de senin o güzel yazına yorum yazmakla meşgulmüşüm :)
Bu benim rüyamın bir kısmı aslında. Rüyalarım hep böyle fantastik oluyor. Devamını hatırlayabilseydim çok iyi olacaktı :)) Yeni kelimelerle bir yerlerden yakalamaya çalışırım..

[ fiкяiмiи iиcє güℓü ] dedi ki...

Sanki devamı, hatta biraz da öncesi olmalı. Fantastik bir film izlerken aniden elektrik kesilmiş gibi oldum yahu.:) Çok güzel olmuş. Kalemine sağlık.

Dikkat! biyo var ! dedi ki...

Eeeee?
Sonra??

Bide "çocukluk arkadaşlığını" düzeltme yaptım ehiiiii

cinar dedi ki...

@ Fikriminincegülü ben de uyandığımda öyle olmuştum :) Kelimeler geldikçe ben yazmaya devam ederim bir yerden. Hikayelerim de hep yarım oluyor sanırım :)

@ Biyoysan suçun yok,
sonrası hayal gücüne kalmış ehi :) gördüm cancan, düzeltmeye gerek yoktu, Öykücü de ben de yazmışız nasılsa eşşek kadar olduğumuzu :))

Hayatta Giderken dedi ki...

Gerçekten çok fantastik bir hikaye geri gönderilernler nereye gönderiliyor, başı sonu belirsiz insanı taa içine çekip te birden bire de ortada bırakıvaren bir yazı. lastik gibi yani çek ve bırak :)) Sonunun hayal gücümüze kalması da iyi aslında, eskiden bende böyle film gibi rüyalar görürdüm, şimdilerde azaldı, bilinçaltı hızını yitirdi diye düşünüyorum. Eline sağlık yazı için ...

Derin Sularda dedi ki...

"Benden bu kadar gerisi size kalmış" der gibi bir yazı olmuş ama cidden çarpıcı bir giriş, eh ne yapalım gerisini biz hayal edelim artık. Eline sağlık, bir rüyayı bu kadar güzel kurguladığın için de ayrıca tebrikler.
Sevgiler
Dilek

Berrin dedi ki...

kurgu harıka olmus..bır kıtap okur gıbı fılm ızler gıbı oldum..
gerısı gelmelı..

Tabiat Ana dedi ki...

çınarcım,
uzun zamandır internete girememiştim burdan öğreniyorum yeni kelimeyi:))
düşünelim bakalım:))
çok fantastik olmuş yafu aklımda çeşit çeşit sonlar uzandı gitti hikayenin sonuyla ilgili çok güzel olmuş ellerine sağlık...

TuBiKKo dedi ki...

bence de kesinlikle devamı gelmesi gerek bu yazının....:) çok hoş bir kurgu olmuş

cinar dedi ki...

Hayatta Giderken, Yıldız Yağmurları, Banadair_Berrin, Tabiat Ana ve Tubikko hepinize de çok teşekkür ederim. Beğenmenize sevindim. Çok film seyrettiğim için rüyalarım bile böyle fantastik oluyor sanırım :)
Sevgiler hepinize de..

Esra dedi ki...

eh senin gibi surekli fantastik film seyreden birinden de baska birsey beklenemezdi. Harika olmus bence. Ama digerlerinin de dedigi gibi oncesi ve sonrasi olmali bu hikayenin. Hatta bir kitap olmali, bu... eline saglik...

Yaşamın kıyısında dedi ki...

Sevgili Çınar,
Fantastik rüya görmek ve rüyayı bu şekilde yazmak çok güzel, devamı olacağını tahmin ediyorum.
Biraz geç oldu ama yeni geldim ve ikinci yazın da var onu daha okumadın.Sanırım devamıdır.
Sevgilerle,

Ebru Oğuş dedi ki...

okumaya başladım, sonra ortalarda umarım kısa değildir diye sayfayı biraz kaydırıp baktım, kısa olduğunu görünce daha bir hızlı okumya başladım sonunu çok merak ettiğim için? tam neler döndüğünü anlmasam da çok hoşuma gitti! bence bunu geliştirmelisin.

etki alanı dedi ki...

Harika bir senaryo olabilir..
Geliştirmelisin..
TüTü