5 Ekim 2008 Pazar

Tarçınlı Biber Dolma

Sabah resmen bugün de tatildi gibi inanılmaz inandırıcı bir düşünce vardı kafamda. Eşim çoktan kalkmış duşunu almıştı. Zaten ben de duş sesine uyanmıştım. Ama o işe gidecek bense geçtiğimiz 9 gün olduğu gibi istediğim saate kadar pinekleyecektim. Ama bu düşünce 1 dakika bile kalamadı kafamda. Hemen kendime geldim :(

Filmlerden önce yemek tariflerini yazayım en iyisi dedim. Sabah sabah iyi gider :)

Dolmalık biber (kilo olarak bilemiyorum, satın almadım, köyden geldiği için bir torba kadar diyebileceğim :) )
1 adet soğan
1 adet havuç
Pirinç (bu da göz kararı, artar nasılsa diye koydum ama tam denk geldi ben de çok şaşırdım :) )
1 çay kaşığı tarçın (seviyorsanız biraz daha fazla katabilirsiniz.
1 adet kesme şeker
1 adet domates
nane
tuz
karabiber

Öncelikle soğanları ve havuçları doğrayıp biraz kavurdum. Daha sonra üzerine yıkayıp süzdüğüm pirinçleri ekledim. Tüm baharatları da ekleyerek (1 bardak pirince 1,5 bardak su orantısıyla) suyunu ekleyip pişmeye bıraktım.

Pirinçler yumuşayınca ocağın altını kapatıp biberleri bu içle doldurdum ve domatesten yaptığım kapaklarla üzerlerini kapattım. Biberleri tencereye dizdikten sonra rendelediğim 1 adet domatesi de üzerlerinde gezdirip 2 çay bardağı kadar su ekleyip pişmeye bıraktım. İçi zaten pişmiş olduğu için sadece biberlerin yumuşaması yetti tabi.

Bu aslında kuş üzümlü, fıstıklı biber dolmanın tarifine benziyor lakin ben kuş üzümünden de fıstıktan da haz etmiyorum yemeklerde. Tarifi havuçla renklendirip hazırlamayı uygun buldum. Damak tadıma da iyi geldi doğrusu :) İyi denemeler ve afiyet olsun! :)

1 yorum:

Tuçe Atak dedi ki...

Yapmak için kolları sıvadım, güzele benziyor. Ellerinize sağlık