25 Kasım 2007 Pazar

Şirin Devrim ve Maeve Binchy

Bir süredir Şirin Devrim'in Şirin'ini okumakta olduğumu yazmıştım. Kısa bir kitaptı. Yanlış hatırlamıyorsam 228 sayfaydı. Ona rağmen 4 kasımdan beri elimdeydi. İşler güçler, bir yandan pilates derken bir müddet elimde süründü kitap.

Şirin Devrim kendi hayatını yazmış bu kitapta. Kitap ayracında ayrıca bahsetmeyeceğim. O yüzden burda kısaca özetlemek istiyorum.

1926 yılında doğmuş Şirin Devrim. Bir İstanbul bir Amerika bir bilmem nere derken aldığı tiyatro eğitimleri ve tecrübeleri sayesinde dünyaca ünlü Tük tiyatrocu ve rejisör haline gelmiş. Bense hiç duymamışım ismini. O da benim ayıbımdır. Tiyatro seyretmeyi çok sevsem de (üniversitedeyken her haftasonu gitmeye çalışırdım) oyuncuları, rejisörleri vs bilmem. En azından ismen bilmem.

Sanırım Şirin Devrim'i de o yüzden bilmiyordum. Kitap sayesinde öğrenmiş oldum. Bu açıdan güzeldi. Bir insanın hayat hikayesini okumak her zaman ilgi çekici gelmiştir bana.. Ama yine de insanı bir anda içine alıveren kitaplardan değildi..

Sonunda Şirin'i bitirdim ve bir Maeve Binchy kitabı olan Aşıklar Korusu'na başladım. Maeve Binchy'nin kitaplarını kız kitapları olarak tanımlıyorum. Hani "kız içkisi" olarak tabir edilen Baileys ya da Sheridans gibi.. Ben çok seviyorum kız içkilerini ve kız kitaplarını :)

Ama Badem'in oturup da Aşıklar Korusu'nu falan okuyabileceğini hiç hayal edemiyorum :)

Badem'le çıkmaya başlamadan önce, çıkmak lafı da saçma aslında ama flört etmek fiilini
de çok Avrupai bulup Türkçe'ye yakışıtramıyorum-bu arada Türk Dil Kurumu'nun resmi sitesi tdk dan baktığım kadarıyla Avrupai de flört 
etmek de Türkçe sözlükte mevcut! :), Maeve Binchy'nin İtalyanca Aşk Başkadır adlı
kitabını almıştım. O zamanlar Badem bana biraz İtalyanca öğretiyordu. Aramızda kıvılcımlar çakmaya başlamış olsa da henüz isimlendiremediğimiz için bu kitabı aldım
ama vermeye utanarak kendim okudum :))

İşte o zamandan beri Maeve Binchy'i çok severim. Ta ilk kitabından beri.. Her kitabını da okudum.

Bu arada çıkmaya başladıktan sonra Badem'e kitabın benim için olan hikayesini anlattım
ve o da kitabı okudu. Ama onun bir anısı vardı da okudu. Diğer kitaplarını okuyacağını hiç sanmıyorum :)

Neyse ben bu kitabı bitireyim de bunu "kitapayracı"ma koyarım :)

8 yorum:

Öykücü dedi ki...

Bınchy gerçekten de kız kitabı yazıyor:)))Ben de bayılıyorum ,tüm kitaplarını okudum.Bu okuduğun bir öncekinden kat kat güzel.

Romantik fareler sizi:))

Öptüm:)

Esra dedi ki...

Sirin Devrim ve tum ailesi sanatin her kolunda onculerdir. Sirin Devrim, Sakir Pasa'nin torunudur, annesi meshur ressam Fahrünnisa Zeyd'dir. Ailesinde Füreya (Koral) (Turkiye'nin ilk kadin seramik sanatcisi), gravurleriyle unlu Aliye (Berger), Cevat Şakir Kabaagacli(Halikarnas Balıkçısı) ve tabii ki en son tanidigimiz Ayse Kulin vardir...
Harika bir aile... Kitabi cok merak ettim, ilk firsatta okuyacagim.

cinar dedi ki...

Esracım bütün bu saydıklarını biliyorum. Daha önce bir yazımda Şakir Paşa ailesini sevdiğimden de bahsetmiştim. Ayşe Kulin'i çok severim ve bu sülaleyi de onun sayesinde tanımıştım. O yüzden Şirin Devrim'in kitabını da çok merak ederek almıştım. Ama aldığımda Şirin Devrim'in önemli bir tiyatro oyuncusu ve rejisörü olduğunu bilmiyordum. Sadece Şakir Paşa ailesinin bir parçası olarak merak etmiştim kitabını, meğer ne cevherler varmış kadında :)

Tabiat Ana dedi ki...

Sevgili Çınar,
Eşim askerdeyken bende Maeve Binchy'in yalnız kadınlar sokağı romanını okumuştum(ismi pek cazip ve yakın gelmişti)evet gerçekten güzel, kolay okunabilir bir kitaptı.Ama kız kitabı olarak adlandırmak hiç aklıma gelmemişti:))

Adsız dedi ki...

Maeve Binchy'nin
Yıldızlı ve Yağmurlu Geceleri okumanı da tavsiye ederim canım bak buradan buldum sana tanıtımını hatta
http://www.dogankitap.com/kitap.asp?id=676

cinar dedi ki...

@ Öykücü hakikaten öyle değil mi? :))

cinar dedi ki...

@ Sevgili tabiat ana,
öncelikle hoşgeldin :)
Ben İtalyanca Aşk Başkadır ile başlayıp bütün seriyi (seri çok doğru bir kelime olmadı) bitirdim. Küçük bir sahil kasabasında yaşadığım için kitapçı raflarından son çıkan kitapları takip etmek çok kolay olmuyor. Zaten ola ola 1 adet kitapçımız var, kırtasiyede satılan az buçukları saymazsak.. O yüzden bu kitabı görünce, epeydir Maeve okumadığımı farkedip üzerine atladım adeta :))

cinar dedi ki...

@ Edicim okudum canım onu da, teşekkür ederim yine de hatırlatma için :)