17 Kasım 2007 Cumartesi

Balık hafızam ve Balık :)





Önce Sönmez Balıkçıya gidilip en iyisinden iri iri mezgitler temizletilerek alınır. Eve gelindiğinde balıklar tekrar yıkanır. Sonra balıklar tuzlanır ve mısır ununa bulanır. Buraya kadar hep aynı.

Daha sonra balıklar kuyrukları tavanın merkezinde birleştirilerek, başları çepere bakacak şekilde tavaya dizilir. Az biraz da sıvı yağ konarak kızartılmaya başlanır. Ara ara tava sallanarak balıkların tavaya yapışmaması sağlanır.

Bu tavayla uyumlu düz bir kapak da olması gekelidir ki balıkların bir tarafı kızardığında bu kapak yardımıyla ters düz edilerek pişmeyen taraf kalmayacak şekilde kızarması sağlanır.

Peki bütün bunların balık hafızamla ne ilgisi vardır? İşte böyle bir ilgisi vardı.

Afiyet olsun!

Badem'in çekmiş olduğu güzelim resimleri de ters sırada eklemeyi başarmışım bu arada! :)


4 yorum:

Esra dedi ki...

mmmmm... harika gorunuyorlar. Tarifi isteyenlerden biri de bendim ve cok tesekkurler. Ellerine saglik.

Öykücü dedi ki...

Çok güzel görünüyor:)

Eline sağlık:))

cakiltasi dedi ki...

amaninnn bu ne güzel görüntü sabah sabah da olsa canım çekti valla :)
ellerine sağlık:9

cinar dedi ki...

*Esra'cım aslında balık hafızamla kastettiğim sendin :) Yani sen resim beklediğini yorumlarda belirtmiştin ama ben, "balık hafıza", hatırlayana kadar bir kaç gün geçirdim :) afiyet olsun şekercim!

*Öykücüm ah bir gelsen işte, sana ne şekillerde ne yemekler yapacağım! :)

*Çakılcım biz acaip bir balıksever aileyiz.Balık mevsiminde haftada 5 gün falan balık yeriz :) Sabah hiç yemedim gerçi ama aç olunca benim de burnuma balık kokuları gelir bazı sabahlar :)